Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Chlapi, kde jste?

Tento týden mi přinesl zajímavou zkušenost a zajímavé setkání. Obojí v rámci jednoho jediného rozhovoru. To jsem zvědavá na ty reakce. Fakt kontroverzní téma. Musím se obrnit

Má zkušenost zahrnovala setkání s ženou, která zastává tak extrémní feministické názory, že jsem si o ní (o jí podobných) dosud myslela, že takoví lidé jsou jen nakreslení v nějakých veselých knížkách a jejich jediným projevem života je vybledlá bublina u pusy. A účelem jejich existence pobavení čtenářů.

Zkušenost konfrontace, kdy jsem si v kolektivu tří mužů a dvou žen (ze zúčastněných žen jsem 50% představovala já) připadala jako jediný chlap, co má po několika desítkách minut diskuse chuť pěstí bouchnout do stolu a zařvat. „Padej k plotněěěěě!!!“…

Šlo o následující.

Zúčastnila jsem se nějakého pracovního školení na téma Projektový management. Sešli jsme se ve složení já, jakási doktorka z University ve Wuppertalu a dva muži ze soukromých firem, jedna chemická, jedna se zaměřením na logistiku.

Školení obnášelo tři dny a to znamenalo devět setkání u jídla, tj. devět různých konverzačních témat. Školský systém v Německu, odcházející Merkelová, Brexit, Trump, vliv Číny na celosvětové dění, světové hrozby, digitalizace procesů na universitě ve Wuppertalu…. (všimněte si tohoto odstavce, také sem – na blog iDnes – trošku patřím! Taky jsem intelektuálka! I když jenom poslouchám, přikyvuji a žvýkám.).

No a mimo jiné došlo také na rovnost pohlaví a potřebu změny slovní zásoby společnosti. Konkrétně například šlo o náhradu slova „studenti“ slovem „studující“. Dotyčná doktorka nám vysvětlila, že se necítí být oslovena, když na průkazce do menzy stojí „jméno studenta“. Ona přeci není student, ona je studentka, v horším případě za účelem kompromisu Studující. A požaduje striktně, aby byly podobná maskulina z (německého) jazyka vymýcena.

Striktně používat neutrální slova! Žádná sekretářka! Žádná „HOLKA pro všechno“! Žádní studenti, učitelé, zaměstnanci! Všechno pěkně genderově vyvážené! Zvlášť plurál, zvlášť plurál! (rozčiluje se doktorka, mává kolem sebe vidličkou a já s údivem pozoruji reakci mužů u stolu. Zdvihnutá obočí, nádech ke kategorické odpovědi a následně rezignovaný výdech).

Diskuse se přesouvá na téma ohodnocení vykonané práce. Plat mužů versus plat žen na stejné pozici. Genderová diskriminace zaměstnanců (-kyň). Všichni zuřivě kývají, jak jsou ženy na tom ve společnosti špatně a jak nesmírně trpí tím, že mají děti, které muži (taky-přece-snad-lidi) tak nějak pořád nemůžou porodit.

Balancování na tenkém ledu nás přivede k další téměř filozofické otázce.

Jsou ženské a mužské role vrozené nebo naučené? Jsme různí díky výchově, patriarchálním vzorům a tlaku společnosti, nebo je to dané geneticky?

Ukazuje se, že doktorka z Wuppertalu má jasno.

Od základu jsme všichni stejní! Mužské a ženské role jsou do nás uměle implementovány během našeho raného vývoje, sami od sebe jsme bezpohlavní jedinci bez určených rolí.

Ona má důkaz!

(důkazem stejnosti obou pohlaví je, že její manžel miluje jejich společné děti neméně než ona).

Vlastní názor těžko potlačit, ale díky přesile řekněme, možná to tak je.

Možná bych i já, nebýt trapného (navíc tehdy komunistického) vlivu společnosti na mou výchovu dnes u oběda raději diskutovala o budoucnosti elektromobilů či rozšíření produktové řady Gillette pro muže nebo o revoluční technologii vyztužení střechy BMW X5. Možná bych po konfliktu se šéfem neutekla zbaběle v slzách na záchod, ale potáhla bych z drahého doutníku a dala nezúčastněně nohy na stůl. (sorry za ten příklad, je to určo genderový stereotyp, ale já fakt po konfliktu se šéfem řvu jak kráva na záchodě a na doutník nemám ani pomyšlení, natož na kramfleky na stole).

Možná moje záliba v drbání s kamarádkami a předvánočním tvoření u něčeho sladkého k pití pramení z destruktivních chyb, kterých se při mé výchově (= výchově holčičky) dopustila moje maminka.

To nevím.

Co mne ovšem šokovalo byla skutečnost, jak si žádný z přítomných pánů své právo na kalhoty nehájí. Jak přikyvují a říkají „kdo ví“ a přitom je jasné, že žádný z nich se necítí povolán ke kojení a sezení na gauči u Sama doma, zatímco žena = úspěšná politička dělá kariéru.

Po očku je sleduji, jejich silné ruce s chlapskými nehty a také jejich uvolněné pózy za stolem s nechutně holčičími zákusky a kafíčkem.

A pak mi dojde, že nikomu z nich nekoukají chlupy z rozepnutých košil.

A že jejich tvar obočí je nějak podivně krásný, dokonalý a pěstěný.

A že nikdo z nich nemá vousy, všichni jsou hladce oholení.

A mají růžové košile.

A že během školení nebo obědové pauzy občas vytáhnou krém na ruce a pečlivě si jím promasírují kůži.

Bojovala jsem za ně do posledního dechu. Za jejich právo bouchnout do stolu, trochu smrdět a nemýt si nohy a vydělávat víc než žena. Být hlava rodiny a milovat rychlá auta a taky za jejich právo nevědět, kde v domácnosti najít sprej na okna.

Sama jsem hysterická a uřvaná a holka každým coulem. Přesto jsem si tak říkala..... ach Bože, to jsem na světě poslední chlap?

 

Autor: Alena Suchopárová | pátek 16.11.2018 21:33 | karma článku: 0 | přečteno: 1322x
  • Další články autora

Alena Suchopárová

K Vánocům dárek.... dělat, co opravdu chci.

Nikdy jsem o tom nepřemýšlela. Kolik je věcí, které chci. A kolik je věcí, které vlastně dělám a nechci. A přesto ty první nedělám. A ty druhé dělám. A to celé, protože....

12.12.2018 v 23:31 | Karma: 20,33 | Přečteno: 415x | Diskuse| Ona

Alena Suchopárová

Jak jsme se fotili

Z myšlenky na roční focení jsem byla otrávená už od rána. Už jen zařídit, aby všichni zvládli obléci si čisté oblečení je nadlidský úkol. A to je jen třešnička na dortu.

28.8.2018 v 22:32 | Karma: 18,88 | Přečteno: 608x | Diskuse| Ona

Alena Suchopárová

Není nad pořádné víkendové povyražení

Pachatele níže popsaných kriminálních činů nemohu jmenovat. Z okolností vyplyne, že se jedná o jedno z našich dětí, ale pamětliva důrazného poučení o základech internetové gramotnosti přisoudím zločinci milosrdnou přezdívku Saša.

26.2.2018 v 20:58 | Karma: 22,00 | Přečteno: 803x | Diskuse| Ona

Alena Suchopárová

Kterak se škrt přepočítal

Kdo náhodou někdy četl můj blog, ten dobře ví, že jsem škrt. Takový ten škrt, co si do lahve napouští vodu z kohoutku, páč se mu příčí koupit si balenou v Lidlu za dvě padesát.

16.2.2018 v 23:23 | Karma: 21,68 | Přečteno: 842x | Diskuse| Ona

Alena Suchopárová

Jak jsem o Vánocích (skoro) (ne)zhubla

Jako by to bylo dnes. Čtyři malé zlobivé uzlíčky a já, snažící se o Vánocích o nějaké to kilo dolů. Na plotně řízky a klobása a v ledničce bramborový salát, u babičky cukroví a kapr.

9.1.2018 v 20:15 | Karma: 23,08 | Přečteno: 737x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně

25. dubna 2024  11:36,  aktualizováno  21:15

Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  21:06

Většina členů amerického Nejvyššího soudu se ve čtvrtek zdála být skeptická k argumentu...

Zatkněte propalestinské levicové fašisty, vyzývá demokratický kongresman

25. dubna 2024  20:44

Demokratický kongresman Adam Smith označil propalestinské demonstranty za „levicové fašisty“ a...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 71
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1743x
Sdílejte se mnou zážitky čtyřnásobné maminky, co se navíc pokouší znovu zapojit do pracovního procesu!

Seznam rubrik