Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Plod dokonalé výchovy

Ve výchově mám jasno. V době, kdy jsme nemohli mít děti, jsme měli mraky času, abychom si vše ujasnili na teoretické rovině. Načetla jsem si spousty moudrých (i nemoudrých) knih. A když přišli vlastní potomci....

.... založila jsem si blog na iDnes.

A sem přispívám aktuálními zážitky, a nebo také těmi, co jsem sepsala před lety.

Takže, kde jsme to skončili? Ano, načetla jsem spousty moudrých knih. Také jsem absolvovala návštěvy přátel s uřvanými ratolestmi, prodiskutovala vše s uštvanými rodiči. Když teď přišli mí vlastní potomci, nic mne nemůže překvapit, ba dokonce ještě, ptá-li se někdo, poskytuji zdarma zasvěcené rady svým kamarádkám. Pravda, on se tedy většinou spíš nikdo neptá, a tehdy neváhám se svou poznámkou přispět netázána. Každá maminka to jistě ocení, když bojuje na pokraji nervového zhroucení se vzpurným dítětem a někdo jí do toho začne udílet cenné teoretické rady, získané ze zkušenosti s úplně jiným dítětem!

A proto mi bylo dopřáno sklidit nějaké plody mé perfektní a teoreticky dokonale zvládnuté výchovy, snad abych příště s odpuštěním držela hubu a nebo si raději vrazila sama pár facek, než někomu začnu radit.

Následující řádky jsou shrnutím jednoho jediného dne s mým pětiletým synkem, ba co jednoho dne, jednoho odpoledne. Pokusím se být stručná a ne jako obvykle…

Vyzvedávám chlapce ze školky. Pro ty, kdo to neví, mám děti ve věku 5, 4, 2 a 1 rok, do školky chodí jen dva starší chlapci. Jednoduchý pokyn „vezměte se kombinézu, boty a pojďte“ plní moji vzorní chlapci asi deset minut, přičemž mi stihnou povyprávět, co ve školce zažili, ukázat každý svůj obrázek, našlapat si ponožky vodou z roztátého sněhu v šatně a zhádat se navzájem o to, kdo bude první ve dveřích. V autě koukám, že Šimon má jen jednu rukavici. „Kde máš druhou rukavici?“ „NEVÍM!!!“ vykřikne na mne s nenávistným výrazem, jako kdybych se ptala už popáté a jako kdybych ostatně vůbec neměla na takovou otázku právo. (Vracím se do školky, pak jdu do jídelny, rukavice nikde, ale to je jasné, byly jen dva týdny staré, no klasika, kolik už jsme toho od září ztratili, ani nevím). Doma pak zjistím, že mu chybí ještě i mikina, ale na řešení už nemám sílu. „Šimone, jedeme koupit boty“, považuji jen za formalitu oznámit mu odpolední program. „Nejdu nikam, kde není televize.“ Přehodnocuji plány – místo do Deichmanna, kde je televize, půjdem do Bati, tam není. Ať si chlapec nemyslí, že bude po jeho. Jedem. Akci se čtyřmi dětmi v obchodě nebudu popisovat, je to nuda a stejně nikdo můj výkon neocení. Při zkoušení obuvi dávám Šimonovi jednoduchý pokyn: „Projdi se.“ Šimon mizí za regálem a já se následujících patnáct minut marně snažím odchytit ho. Běhá jak pominutý, občas vylítne i ven z obchodu, rám se intenzivně rozeřve a do honičky se zapojuje i ochranka. Ve čtvrtek, pěkně odpoledne je obchod i chodník plný lidí, všichni se zastavují a kroutí hlavami nad hysterickou matkou, které divže po bradě nekane slina vzteku a bezmoci.

To je přesně situace, kdy jsem si s roztomilým uzlíčkem v kočárku říkala, taková matka já nebudu. Hysterka s rozmazanýma očima, co se nezmůže na nic než na vřeštění, to má z toho, že toho spratka nikdy nepotrestá.

Koupíme boty (první, co nám padly pod ruku) a dorážíme domů. „Svlíkni si kombinézu.“ A za pět minut: „Svlíkni si kombinézu.“ (mezitím vedle Šimona na schodě vyrostla pyramida z obuvi, normálně se válející nepovšimnutě v chodbě). Hoch si váhavě zouvá boty a dál sedí v kombinéze na schodech. „Co ta kombinéza?“ nabírám na obrátkách. Pomalu se souká z kombinézy a jak jí svlékne, nechá ji ležet na chodbě. Zkrátím to (protože věřte tomu nebo ne, pořád je co zkracovat) – výsledek je po dalších dvaceti minutách, kdy kombinézu zamyšleně přinese do obýváku, kde s ní flákne o zem, protože ho zrovna zaujalo něco za oknem. „ŠIMONE?!“ nevnímá, jak kdyby si vnímání přestavil na jinou frekvenci.

Po domluvě a drobné výchovné lekci, kdy nastává čas pro omluvu, na mě místo omluvy nenávistně štěkne: „Až budu velkej, stejně se od tebe odstěhuju!“ … a když jdu už opravdu pro vařečku, přejde do nevinného úsměvu: „no to je snad v dospělosti normální, ne?“ …

Doufám, že jeho výchovu přežiju. A jestli jo, těšte se na mé rady, ty budou ze života.

Autor: Alena Suchopárová | pátek 9.12.2016 20:31 | karma článku: 27,69 | přečteno: 1279x
  • Další články autora

Alena Suchopárová

K Vánocům dárek.... dělat, co opravdu chci.

Nikdy jsem o tom nepřemýšlela. Kolik je věcí, které chci. A kolik je věcí, které vlastně dělám a nechci. A přesto ty první nedělám. A ty druhé dělám. A to celé, protože....

12.12.2018 v 23:31 | Karma: 20,33 | Přečteno: 415x | Diskuse| Ona

Alena Suchopárová

Jak jsme se fotili

Z myšlenky na roční focení jsem byla otrávená už od rána. Už jen zařídit, aby všichni zvládli obléci si čisté oblečení je nadlidský úkol. A to je jen třešnička na dortu.

28.8.2018 v 22:32 | Karma: 18,88 | Přečteno: 608x | Diskuse| Ona

Alena Suchopárová

Není nad pořádné víkendové povyražení

Pachatele níže popsaných kriminálních činů nemohu jmenovat. Z okolností vyplyne, že se jedná o jedno z našich dětí, ale pamětliva důrazného poučení o základech internetové gramotnosti přisoudím zločinci milosrdnou přezdívku Saša.

26.2.2018 v 20:58 | Karma: 22,00 | Přečteno: 803x | Diskuse| Ona

Alena Suchopárová

Kterak se škrt přepočítal

Kdo náhodou někdy četl můj blog, ten dobře ví, že jsem škrt. Takový ten škrt, co si do lahve napouští vodu z kohoutku, páč se mu příčí koupit si balenou v Lidlu za dvě padesát.

16.2.2018 v 23:23 | Karma: 21,68 | Přečteno: 842x | Diskuse| Ona

Alena Suchopárová

Jak jsem o Vánocích (skoro) (ne)zhubla

Jako by to bylo dnes. Čtyři malé zlobivé uzlíčky a já, snažící se o Vánocích o nějaké to kilo dolů. Na plotně řízky a klobása a v ledničce bramborový salát, u babičky cukroví a kapr.

9.1.2018 v 20:15 | Karma: 23,08 | Přečteno: 737x | Diskuse| Ona

Alena Suchopárová

Tak kdo je tady pošuk?

O svém kolegovi jsem se zmínila v úvodu svého blogu. Přisoudila jsem mu přezdívku Sheldon, kterou už bych mu dnes nedala, ale jeho sociální cítění tato přezdívka vystihuje poměrně přesně.

21.12.2017 v 23:37 | Karma: 14,08 | Přečteno: 929x | Diskuse| Ona

Alena Suchopárová

Mezi intelektuály jeden přízemní příspěvek...

Vtipných dětských hlášek má každý rodič spoustu. Taky přispěju svou troškou do mlýna – těmi, které jsou dle mého názoru opravdu dobré. Kritériem je, aby se jim zasmál i někdo jiný než manžel a babičky.

14.12.2017 v 21:01 | Karma: 24,90 | Přečteno: 878x | Diskuse| Ona

Alena Suchopárová

Paralelní světy

Dnes se střetly dvě galaxie. Dva světy, které spolu navzájem nemají nic společného. A jeden druhého nemá šanci pochopit, ani kdyby se ten jeden, nebo i druhý, snažili o vysvětlení sebevíc.

28.11.2017 v 21:21 | Karma: 19,05 | Přečteno: 827x | Diskuse| Ona

Alena Suchopárová

A už jsme v hrsti Ďáblova oka.

Před lety do našeho domu uhodil blesk. Vyprávění o tom, jak jsme pojišťovně dokazovali, že udeřil do osmi předmětů najednou, je možná také dobrá historka pro blog, ale dnes to bude o něčem jiném.

17.11.2017 v 21:21 | Karma: 21,92 | Přečteno: 955x | Diskuse| Ona

Alena Suchopárová

Věříte v náhody?

Stala se mi podivná věc. Podivná věc, něco mezi „neblázni, ani bych si nevšimla“ a „Wow, Bůh přeci jenom existuje“. Jaký názor zastávám já, je celkem nedůležité.

5.11.2017 v 20:22 | Karma: 23,79 | Přečteno: 910x | Diskuse| Ona

Alena Suchopárová

Proč miluju Česko

Na úvod bych se asi měla představit všem, kdo neznají mé super vtipné blogy plné úžasných zážitků dokonalé matky, manželky a manažerky projektu mezinárodního formátu.

28.10.2017 v 22:02 | Karma: 24,78 | Přečteno: 927x | Diskuse| Ona

Alena Suchopárová

Kterak jsem si vytáhla lístek.

K drobné zmínce o našem oddělení IT jsem již v minulosti odvahu sebrala. Pravda, nasrala jsem tím tři čtvrtiny čtenářů blogu IDNES, protože ti všichni očividně v oddělení IT pracují. Tedy aspoň dle komentářů soudě.

20.10.2017 v 22:05 | Karma: 24,30 | Přečteno: 1107x | Diskuse| Ona

Alena Suchopárová

S výchovou v koncích.

Když jsem měla děti malé, trávila jsem celé dny studováním různých příruček. Počínaje „Jak být dobrou matkou“ přes „Co děti v životě nejvíc potřebují“ až po „Do pátku bude vaše dítě jiné“ či „Malý tyran“.

7.10.2017 v 21:07 | Karma: 24,62 | Přečteno: 1224x | Diskuse| Ona

Alena Suchopárová

O Kenech mezi námi

Kdo někdy četl nějaký můj blogový příspěvek, možná si o mně už utvořil letmou představu.Obyčejná upocená mamina.

28.9.2017 v 11:28 | Karma: 21,14 | Přečteno: 1212x | Diskuse| Ona

Alena Suchopárová

Moje pletky s bezdomovcem

V jednom ze svých příspěvků jsem se zmínila o své vášni pro běh. Jsem celkem tlustá a nemám žádnou kondičku, do kopce se vleču jak šnek, běh ve svém šnekovitém podání přesto miluji.

18.8.2017 v 21:35 | Karma: 33,01 | Přečteno: 1445x | Diskuse| Ona

Alena Suchopárová

Okénko jazykozpytecké

Při své práci v zahraničí a při pronikání do tajů němčiny si nemohu nevšimnout jistých jazykových zajímavostí.

28.6.2017 v 21:54 | Karma: 25,24 | Přečteno: 796x | Diskuse| Ona

Alena Suchopárová

Kterak jsem se stala hvězdou portugalského pobřeží

Ne každý je nadšený z toho, když se stane díky své extravagantnosti centrem pozornosti ostatních. V určitém věku je prostě člověk rád, když jen tak splyne s davem a dav ho nechá na pokoji.

17.6.2017 v 21:43 | Karma: 32,16 | Přečteno: 4085x | Diskuse| Ona

Alena Suchopárová

Co způsobí nadmíra čtení knih

„Tvoje děti jsou závislé na knížkách? No tak to jsi nadšením bez sebe, ne?!“ Nejsem. A připadám si proto provinile.

15.6.2017 v 20:42 | Karma: 28,41 | Přečteno: 1302x | Diskuse| Ona

Alena Suchopárová

Takové normální ráno

Jsem hrdou maminkou čtyř (skoro)puberťáků. A k tomu mi ještě přibylo pár "opravdových" pracovních starostí. No jestli toto není téma na blog, pak už nevím

8.6.2017 v 20:44 | Karma: 29,32 | Přečteno: 1120x | Diskuse| Ona

Alena Suchopárová

Kterak jsem o Vánocích skoro zhubla

Maminka na mateřské dovolené se čtyřmi dětmi také může mít sny o postavě modelky. Nebo ne? Já se pro hubnutí rozhodla o loňských Vánocích a dopadlo to zhruba takto.

3.12.2016 v 18:04 | Karma: 24,81 | Přečteno: 735x | Diskuse| Ona
  • Počet článků 71
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1743x
Sdílejte se mnou zážitky čtyřnásobné maminky, co se navíc pokouší znovu zapojit do pracovního procesu!

Seznam rubrik