Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kterak jsem o Vánocích skoro zhubla

Maminka na mateřské dovolené se čtyřmi dětmi také může mít sny o postavě modelky. Nebo ne? Já se pro hubnutí rozhodla o loňských Vánocích a dopadlo to zhruba takto.

Můj čas vánoční, dle mého rozhodnutí  ze začátku prosince, bude čas hubnutí. Na začátku prosince jsem se totiž dopustila té neuváženosti, že jsem rozjařeně vstoupila na váhu a zjistila, že svět vlastně není tak úplně veselý, růžový a maminkám čtyř dětí nakloněný, ba naopak – že mu do dokonalosti ještě hodně chybí, a to jmenovitě asi tak deset kilo (dolů, ne nahoru, dejte pokoj!). Takže jsem si naplánovala následující: manžel bude mít dovolenou, jistě mu tedy nebude vadit, když budu odpoledne jezdit cvičit. Samozřejmě, kromě Štědrého dne a povinných návštěv u příbuzných každý den! A protože bude manžel doma, já budu mít víc času na to, abych se starala o svou správnou, vyváženou stravu, bohatou na zeleninu a jiné bohulibé ingredience. Kila půjdou dolů samy. Budu si dělat saláty, vařit polívky a přípravě dietních pokrmů věnuji zvláštní pozornost, jejíž plody se skromným úsměvem sesbírám hned v prvních lednových dnech.

První den, co je manžel doma, připravuji jídlo pro něj a pro děti (za huronského řevu nadšených ratolestí, že je otec doma). Upocená, upachtěná v zakouřené kuchyni tahám z trouby koláč, krájím ho a pochopitelně užírám okraje, olizuju

zbytek těsta z mísy, zobu vánoční cukroví a zapíjím to nedopitým kefírem po dětech. Cvičení nevyšlo, je mi těžko, budu to muset trošku strávit. No co, svátky jsou dlouhé, to ještě všechno doženu.

V pátek snídám černý mokrý chleba s nízkotučným sýrem, no žádnej šlágr, ale co bych neudělala pro pružné, štíhlé tělo, které na mne za obzorem Vánoc nevyhnutelně čeká. Kolem mísy s cukrovím chodím nevšímavě (do zhruba 11:30, kdy se na ni hladově vrhnu a sežeru její obsah komplet, přičemž doufám, že si toho nevšimly děti, protože by také chtěly a já se rozhodně nepodělím!). Následuje vydatný oběd (rajská s knedlíkem, no co, to jsou v podstatě rajčata a….. a obilí? Sama tomu nevěřím, ale fakt, snažím se). Dojem ze dne se snažím napravit zeleninovým salátem. Jsem šikovná. Dala jsem si jen salát. Takže nevadí, když si zobnu ještě kousek cukrovíčka, když jdu kolem linky, ne?

Dobrá tedy, přehodnocuji plány. Cílem letošních Vánoc bude – neztloustnout. Udržet si současnou váhu, jo.

Sobota – návštěva přátel, šnečky z listového těsta, buchta s pudingem (kolik zbytečků zůstalo na plechu, to do myčky nemůže!). Večer portské (víno přece, to je skoro jako ovoce, no ne? Cože? Tolik cukru? To máte určitě špatné informace, to jste si spletli s vaječňákem).

OK, flexibilita je ctností mnohanásobných matek. Možná trošku přiberu, ale ne moc. Jen kilčo nebo dvě, to je o Vánocích normální, ne?

Neděle. Sváteční atmosféra. A kromě ní - nákup v Lidlu (jehož neodmyslitelnou součástí je „mlska za volant“, odměna za přestálé trauma se čtyřmi dětmi v obchodě. To se nepočítá, to je v podstatě zdravotní záležitost). Odpoledne doma. Za oknem sníh, doma teploučko, to si říká o dobrůtku a čajík se spoustou medu…. Už i sám manžel se ptá, kdy že tedy půjdu cvičit. „Zítra“, sunu si do pusy další kousek cukrovíčka od babičky. Pondělí, to je den na začátek diety jako dělaný, no ne?

Pondělí. Upekla jsem hrudky z ovesných vloček (ovesné vločky, cukr, mouka, ořechy, jedno celé máslo). Jsou v podstatě dietní, jsou tam totiž ty vločky, to doporučuje každý dietolog. Dělala jsem je dost velké, nemám tolik plechů ani trpělivosti, a k snídani jsem jich zvládla asi sedm, jo já jsem prostě holka šikovná, nejsem líná se pořádně nacpat. Oběd dojím po dětech, přeci tu pizzu nevyhodím! Celé odpoledne zvládnu nejíst – trávím pizzu a brání mi výčitky svědomí. Večer jdu cvičit. Potím se na spinningovém kole a přísahám, že se sladkého už nikdy nedotknu. Přijdu domů, spůcnu tři vločkové hrudky, zapiju skleničkou portského a stanovuji nový cíl: Neztloustnout víc, než kolik jsem kdy nejvíc vážila.

Moje hlavní obava je, že „kolik jsem kdy nejvíc vážila“ zas není cifra o tolik jiná, než kolik vážím teď, takže to moc rezerva není. Tak navrhuji: tu placatou věc, co tam naskakujou ty strašidelný číslíčka, asi někomu věnuju, a ani nemusejí být Vánoce. Zájemci?

 

Autor: Alena Suchopárová | sobota 3.12.2016 18:04 | karma článku: 24,81 | přečteno: 735x
  • Další články autora

Alena Suchopárová

K Vánocům dárek.... dělat, co opravdu chci.

Nikdy jsem o tom nepřemýšlela. Kolik je věcí, které chci. A kolik je věcí, které vlastně dělám a nechci. A přesto ty první nedělám. A ty druhé dělám. A to celé, protože....

12.12.2018 v 23:31 | Karma: 20,33 | Přečteno: 415x | Diskuse| Ona

Alena Suchopárová

Jak jsme se fotili

Z myšlenky na roční focení jsem byla otrávená už od rána. Už jen zařídit, aby všichni zvládli obléci si čisté oblečení je nadlidský úkol. A to je jen třešnička na dortu.

28.8.2018 v 22:32 | Karma: 18,88 | Přečteno: 608x | Diskuse| Ona

Alena Suchopárová

Není nad pořádné víkendové povyražení

Pachatele níže popsaných kriminálních činů nemohu jmenovat. Z okolností vyplyne, že se jedná o jedno z našich dětí, ale pamětliva důrazného poučení o základech internetové gramotnosti přisoudím zločinci milosrdnou přezdívku Saša.

26.2.2018 v 20:58 | Karma: 22,00 | Přečteno: 803x | Diskuse| Ona

Alena Suchopárová

Kterak se škrt přepočítal

Kdo náhodou někdy četl můj blog, ten dobře ví, že jsem škrt. Takový ten škrt, co si do lahve napouští vodu z kohoutku, páč se mu příčí koupit si balenou v Lidlu za dvě padesát.

16.2.2018 v 23:23 | Karma: 21,68 | Přečteno: 842x | Diskuse| Ona

Alena Suchopárová

Jak jsem o Vánocích (skoro) (ne)zhubla

Jako by to bylo dnes. Čtyři malé zlobivé uzlíčky a já, snažící se o Vánocích o nějaké to kilo dolů. Na plotně řízky a klobása a v ledničce bramborový salát, u babičky cukroví a kapr.

9.1.2018 v 20:15 | Karma: 23,08 | Přečteno: 737x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

  • Počet článků 71
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1743x
Sdílejte se mnou zážitky čtyřnásobné maminky, co se navíc pokouší znovu zapojit do pracovního procesu!

Seznam rubrik