Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Dítě, které jsme nechtěli

Protože se na iDnes rozproudila debata, zda jsou děti smyslem života a tudíž je nutné je mít či nikoliv, řekla jsem si, že přispěji svou trochou do mlýna, i když z jiného soudku – a to vyprávěním o dítěti, které jsme nechtěli.

Pár mých posledních příspěvků do blogu iDnes se neslo v duchu vzpomínání na minulost. Na dovolenou, co jsem strávila „s rukama ve škopku“ (ať už s plínkami, nádobím či hadrem na podlahu), a které lidé eufemisticky říkají mateřská.

Případně jsem ve svém vzpomínání zabrousila ještě dále, a to do svých sladkých třinácti, kdy jsem na táboře zjistila, že jsem od přírody naprosto nevyzbrojena pro efektivní boj s čísi červeno-žlutou mikinou, vůní jehličí a diskotékovým přítmím, a tudíž mi nezbývá nic než oči pro pláč a nenávist ke své sokyni v lásce.

I když je to celé trochu napřeskáčku, napadlo mne, že by možná bylo pro mnohé užitečné počíst si o dítěti, se kterým jsme nepočítali.

Nečiním si moc iluzí o tom, že by někdo můj blog četl na pokračování. Pokud by tomu tak náhodou bylo, mohu nabídnout pár nezpracovaných témat z následujících oblastí: nechuť mít děti / následná neplodnost / vytoužené těhotenství (pak druhé, třetí) / mateřství / plus případně pro zájemce, dnes, neplánované dítě.

Ke všem výše uvedeným námětům se ráda vrátím, protože každé z nich má svůj vlastní vývoj, a světe div se, také i vlastní happy end.

A protože se na iDnes rozproudila debata na téma, zda jsou děti smyslem života a tudíž je nezbytně nutné je mít či nikoliv (ve zkratce řečeno), řekla jsem si, že přispěji svou trochou do mlýna, i když z jiného soudku – a to vyprávěním o dítěti, které jsme nechtěli.

Říci o žijícím a zdravém dítěti, že jsme ho nechtěli, je společensky nepřípustné a mně se kroutí prsty, když mám takovou větu napsat. Na druhou stranu: výraz NECHTĚLI beru jako opak výrazu CHTĚLI (plánovali, nemohli se dočkat, toužili po, snili o, připravovali se na …) … a snad mi nikdo nebude mít za zlé, když řeknu, že majíc doma děti ve věku nula, dva a tři jsem tehdy skutečně neměla pocit, že mám málo dětí. Nebo že mám příliš mnoho spánku. Nebo příliš uklizeno. Nebo že je u nás doma nesnesitelné ticho. Nebo že je v autě nepříjemně moc místa. Nebo že mám hrozně volného času, málo nádobí, plínek, hraček, lahviček, všemožných odrážedel a prádla, prostě… společnost odpustí, ale opravdu jsem tenkrát neměla pocit, že CHCI další dítě.

A najednou jsem tu. Stojím v koupelně a držím se pračky, abych neupadla. Protože ta věc ukázala dvě čárky a to znamená jediné. Třetí císařský řez, nebo možná diskusi s lékařem o možném přerušení? (pro mne ostatně nepřipadá v úvahu).

Následujících devět měsíců shrnu do několika nudných řádek: rizikové těhotenství, pálení žáhy, nemotornost a otrávenost, narůstající váha, řvoucí děti, všudypřítomné plíny, nepořádek a špína, spousta prádla a nádobí (jako obvykle), na širém světě nikdo kdo by si mou situaci dokázal představit či ji dokonce zažil. Shánění sedmimístného auta, strach a obavy o zdraví mé i miminka, nekonečné čekání u lékaře… samozřejmě také těšení se na nový život, trochu pýchy, pomocná ruka babiččina a její ujištění, že to společně zvládneme… (zatímco druhá babička by mne hnala na přerušení ještě v pátém měsíci).

Tak. A jak to teď podat, aby to nebylo klišé? Abych neurazila něčí svobodu, možnost volby, touhu „ještě si trochu užít života“?

Omlouvám se všem, kterých se to dotkne, ale u nás se vše vyvinulo takto:

Je zajisté chvályhodné, přemýšlí-li člověk zodpovědně o možnosti (potřebě, touze, načasování) mít děti. Jiná situace je, stojí-li dnes v koupelně nad tou věcí a drží-li se pračky, aby neupadl, protože ty dvě čárky ho (ho, ji, je oba) dost vyvedly z míry. A tam někde uvnitř je ten hnědooký kluk, co se jednou bude řehtat nad tatrankou k snídani a vy už si na tu pračku, ani na ty dvě čárky, ani na ten bordel v baráku ani nevzpomenete.

 

Autor: Alena Suchopárová | středa 10.8.2016 23:42 | karma článku: 34,20 | přečteno: 2107x
  • Další články autora

Alena Suchopárová

K Vánocům dárek.... dělat, co opravdu chci.

Nikdy jsem o tom nepřemýšlela. Kolik je věcí, které chci. A kolik je věcí, které vlastně dělám a nechci. A přesto ty první nedělám. A ty druhé dělám. A to celé, protože....

12.12.2018 v 23:31 | Karma: 20,33 | Přečteno: 415x | Diskuse| Ona

Alena Suchopárová

Jak jsme se fotili

Z myšlenky na roční focení jsem byla otrávená už od rána. Už jen zařídit, aby všichni zvládli obléci si čisté oblečení je nadlidský úkol. A to je jen třešnička na dortu.

28.8.2018 v 22:32 | Karma: 18,88 | Přečteno: 608x | Diskuse| Ona

Alena Suchopárová

Není nad pořádné víkendové povyražení

Pachatele níže popsaných kriminálních činů nemohu jmenovat. Z okolností vyplyne, že se jedná o jedno z našich dětí, ale pamětliva důrazného poučení o základech internetové gramotnosti přisoudím zločinci milosrdnou přezdívku Saša.

26.2.2018 v 20:58 | Karma: 22,00 | Přečteno: 803x | Diskuse| Ona

Alena Suchopárová

Kterak se škrt přepočítal

Kdo náhodou někdy četl můj blog, ten dobře ví, že jsem škrt. Takový ten škrt, co si do lahve napouští vodu z kohoutku, páč se mu příčí koupit si balenou v Lidlu za dvě padesát.

16.2.2018 v 23:23 | Karma: 21,68 | Přečteno: 842x | Diskuse| Ona

Alena Suchopárová

Jak jsem o Vánocích (skoro) (ne)zhubla

Jako by to bylo dnes. Čtyři malé zlobivé uzlíčky a já, snažící se o Vánocích o nějaké to kilo dolů. Na plotně řízky a klobása a v ledničce bramborový salát, u babičky cukroví a kapr.

9.1.2018 v 20:15 | Karma: 23,08 | Přečteno: 737x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

V březnu by ze Sněmovny vypadla TOP 09. Vyhrává ANO, posilují malé strany

24. dubna 2024  6:22,  aktualizováno  6:32

Podle nejnovějšího volebního modelu Median by se v březnu do Sněmovny dostalo pět stran a hnutí. V...

Balík pomoci pro Ukrajinu či Izrael schválil Senát USA. Zbývá už jen Bidenův podpis

24. dubna 2024  6:24

Americký Senát schválil balík s pomocí pro Ukrajinu, Izrael či Tchaj-wan v hodnotě 95 miliard...

Soud potrestá brutální útok na dívku, bodnutá do krku skončila v pytli v lese

24. dubna 2024

Krajský soud v Plzni dnes vynese rozsudek nad devatenáctiletým Ukrajincem Viktorem Veselovským,...

Podezřelé nákupy zbraní se mají hlásit už od července, schvaluje vláda

24. dubna 2024  5:25

Prodejci mají mít už od července povinnost hlásit podezřelé nákupy zbraní. Počítá s tím novela...

  • Počet článků 71
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1743x
Sdílejte se mnou zážitky čtyřnásobné maminky, co se navíc pokouší znovu zapojit do pracovního procesu!

Seznam rubrik